SUB

On-site specific acrylic painting / Peinture acrylique in-situ, 2018

L'Armancette, Saint-Nicolas de Veroce, France

SUB Etude, 2018, crayon sur papier, 32 x 24 cm / Study of Sub, 2018, pencil on paper, 32 x 24 cm

La série de peintures in situ réalisée par Zoer à l’Armancette hôtel brouille les frontières entre peinture et sculpture en mettant en scène des objets qui semblent

disparaître dans l’architecture.

A L’Armancette, sa réflexion s’est portée sur l’un des objets les plus fascinants du XX siècle tant dans ses contraintes technologiques que ses aspects sociologiques : l’automobile. Passionné depuis sa plus tendre enfance, il avait pour habitude de désassembler ses modèles réduits pour les imaginer et les dessiner dans un état différent. Objet de fantasme aujourd’hui controversé, la voiture n’aura plus la même place dans notre société. Pour cette raison, Zoer l’a représentée ici pour évoquer l’enfance comme dans les oeuvres Mirrors ou Loop, la vitesse et la compétition dans Low Relief II, Aerodynamique et Electrode ou encore la pétrification de la matière dans Low Relief et Clock. Toutes ces peintures semblent se confondre avec l’architecture, comme stationnées dans les murs, elles sont les prémices d’une réflexion sur la représentation de la sédimentation dont le titre est  SUB. 

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Zoer's series of on site-specific paintings at the Hotel Armancette confuses the boundaries between painting and sculpture by depicting objects that seem disappear in the architecture.

At L'Armancette, he focuses on one of the most fascinating objects of the 20th century, both in terms of its technological constraints and its sociological aspects: the automobile. Passionate since his childhood, he used to disassemble his toy cars to imagine and draw them in a different state. This object of fantasy today controversial, the car will not have the same place in our society. For this reason, Zoer has depicted them here to evoke childhood as in the paintings Mirrors or Loop, speed and competition in Low Relief II, Aerodynamics and Electrode or the petrification of matter in Low Relief and Clock. All these paintings seem to be confused with architecture, as they are stationed in the walls, they are the first fruits of a reflection on the representation of the sedimentation whose title is SUB.

 

Low relief, 2018, on-site specific acrylic painting, 205 x 580 cm / Low relief, 2018, peinture acrylique in-situ, 205 x 580 cm

Electrodes, 2018, on-site specific acrylic painting, 205 x 700 cm / Electrodes, 2018, peinture acrylique in-situ, 205 x 700 cm

Clock, 2018, on-site specific acrylic painting, 205 x 560 cm / Clock, 2018, peinture acrylique in-situ, 205 x 560 cm

Low relief II, 2018, on-site specific acrylic painting, 205 x 240 cm / Low relief II, 2018, peinture acrylique in-situ, 205 x 240 cm

Loop, 2018, on-site specific acrylic painting, 210 x 700 cm / Loop, 2018, peinture acrylique in-situ, 210 x 700 cm

Aerodynamique, 2018, on-site specific acrylic painting, 210 x 550 cm (left) and Clock, 2018, on-site specific acrylic painting, 205 x 560 cm / Aérodynamique, 2018, peinture acrylique in-situ, 210 x 550 cm (gauche) et Clock, 2018, peinture acrylique in-situ, 205 x 560 cm

Mirrors, 2018, on-site specific acrylic painting / Mirrors, 2018, peinture acrylique in-situ